Cand ne adresam logopedului?

Atunci cand exista dificultati in intelegerea mesajelor/instructiunilor verbale, in fluenta, coerenta si cursivitatea vorbirii sau in pronuntia anumitor sunete sau cuvinte dar si atunci cand, copilul intampina dificultati la scola – isi insuseste greu abilitatile de scris-citit, calcul matematic.

Printre dificultatile care pot afecta insusirea si utilizarea limbajului la copii se numara:

– incapacitatea de a pronunta anumite sunete, silabe, cuvinte;
– pronuntarea incorecta sau omiterea unuia sau mai multor sunete ;
– tulburarile de ritm si fluenta a vorbirii – de ex, copilul se balbaie;
– articularea defectuoasa a cuvintelor;
– repetarea sau prelungirea unur sunete, silabe sau cuvinte;
– aparitia unor blocaje sau spasme la rostirea unor cuvinte;
– vorbirea rapida;
– vorbirea lenta;
– pierderea vocii;
– vocabular foarte redus (4-5 cuvinte);
– dificultati de insusire a literelor, cifrelor sau, la copilul de varsta scolara- dificultati de scris si citit, calcul matematic;
– intarzieri in dezvoltarea vorbirii – pronunta doar cuvinte simple, nu alatura cuvinte pentru a formula propozitii;

Terapia logopedica urmareste atat obţinerea unei pronunţii corecte, cât şi a unei dezvoltări intelectuale armonioase, adecvată vârstei cronologice a copilului. În acest sens pe lângă activităţile logopedice sunt incluse şi activităţi ce stimulează dezvoltarea cognitivă, psihomotorie, armonizarea psiho-afectivă, psihopedagogia copilului cu cerinţe educative speciale, precum şi consilierea familiei.

Printre beneficiarii terapiei logopedice  pot fi atat copiii prescolari, scolari sau adolescent cat si adultii care prezinta dificultati la nivelul limbajului